Rozcestník : Porty 3D akčních her

Moderátor: Game Moderátor

Rozcestník : Porty 3D akčních her

Příspěvekod Xnovic v sob bře 21, 2009 1:28 am

Doufám, že to nebude nikomu vadit, ale rozhodl jsem se udělat rozcestník pro porty pro Symbian z PC her.
Zdroje jsou mé a některé z jiných webů..


Commander Keen(Episode I, II, III) (ID Software) – port – Zdroj http://www.bestoldgames.net

Obrázek Obrázek

Keen je normální malý kluk. Žije s rodiči v rodinném domku, ve volném čase čte hodně komisů a v chajdě za domem má kosmickou raketu. No dobrá, je možná trochu bystřejší (v angličtině keen). Jednoho dne se mu stane nemilá věc. Hnusní zelení ufoni připravují útok s cílem ovládnout Zemi a jejich strategické plánovací centrum vyhodnotí, že aby bylo obsazení úspěšné, je třeba eliminovat největší Potenciální hrozbu. Ne atomové zbraně. Keena. Tak milého Keena unesou a vysadí na planetě. Ještě pro jistotu rozhází všechny potřebné součástky z jeho rakety (topinkovačxxx) po povrchu planety. Jenže Keen se naštve a je rozhodnut ukázat jím zač je toho loket. A v tomhle okamžiku se Keenem stáváte vy.
Technická stránka: Grafika je možná na svůj rok průměrná, pro účely arkády však bohatě stačí. Ovládání je v pohodě, přiměřeně náročné, ale ne natolik, aby se vám z něho zauzlili prsty. Hudbu raději vypněte, zvuky jsou však v rámci normy.
K věci: Commander Keen zaujal hráče ani ne tak precizním provedením, jako svou návykovostí. Ano, je to ten stav, kdy si v 22:22 řeknete: "Ještě jeden level a půjdu spát." a v 0:54 vám unavené očí zabloudí opět k hodinám. Keen jednička je docela malá, projít ji lze za pár desítek minut, nastiňuje však další, daleko delší a taky lepší pokračování a svou nenáročností spíše zasvětí hráče do hry. Překážek i příšer je síce málo druhů, co však musím autorům připsat k dobru je na svou dobu skvělý dizajn levelů. Od Krátkých a nenáročných úrovní obtížnost stoupá, takže Keen patří k hrám, o kterých se děti ve škole baví a navzájem se překonávají, kdo přešel jaký level jako nejrychlejší a kdo to vyhrál první. Ke kladům rozhodně musím přičíst to, že se hra nedá ukládat v průběhu misí, jenom mezi nima. Keen je kromě klasického nožního hopsání vybaven ještě pogo tyčí (pro neznalé � tyč s pružinou a dvěma stoupatkama na spodku � postavíte se a hopsáte), která je však náročnější na ovládaní, a taky blasterem pro likvidaci nepohodlných monster. Když Keen sesbírá všechny své součástky od k uzoufání neschopných emzáků a vrací se domů, zjistí, že na orbitě Země kotví emzácka mateřská loď a invaze začíná... Nezbývá mu tedy nic jiné, než vzít pogo tyč a osud lidstva do vlastních rukou...

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9453
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wolfenstein 3D (ID Software) – port

Obrázek Obrázek

Tato hra vyšla v roce 1992, vyrobila ji tehdy malá firma ID Software a distribuovala ji firma Apogee (nyní 3D Realms).Tato hra byla na svojí dobu velmi úspěšná a nenáročná(Na PC 386DX s 1MB Ram šla velmi plynule).
Tato hra má velmi jednoduchý příběh: Vy jako elitní americký agent BJ Blazkowicz se vydáváte do německého zámku Wolfenstein a vaším úkolem je zabití Hitlera a všech co se kolem něj motaj.Cestu za ním vám znepříjemní všude se potloukající vojáci a vycvičení psi, kteří se Vás snaží zabít.
Ve hře je spousta tajných zdí, ve který najdete životodárné lékárničky a náboje.Ve hře máte celkem čtyři zbraně: ze začátku máte obyčejnou pistolku, dále můžete najít kulomet a rotační kulomet a pokud Vám dojdou náboje zbude vám jen nůž. Hra má celkem 54 kol + 6 kol bonusových, které jsou rozděleny do 6 epizod.Nejlepším kolem je kolo bonusové ze třetí epizody,kde vás pronásledují duchové s Pac-Mana a zbíráte zlato, které se všude válí.
Kdo tuto hru neokusil má značné mezery ve vzdělání.

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=6653
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rise of the Triads (Apogee) - port Zdroj : http://bonusweb.idnes.cz

Obrázek Obrázek

Jistě si všichni vzpomínáte na titul, který navždy pozměnil tvář žánru akčních her. Je jím slavný a legendární Wolfenstein 3D, který ve své době zapůsobil na hráče jako sirka v muničním skladu. Bohužel, úspěch, který se logicky dostavil, způsobil v řadách tvůrců nečekaný rozkol. Po debatách nad tím, jak by mělo vypadat pokračování, se společnosti id Software, která hru vyvíjela, a Apogee, jež měla na starosti její distribuci, rozešly. Obě pak začaly pracovat na rozdílných titulech. id Software se pustil do slavného Dooma, který neměl se základní myšlenkou Wolfensteina 3D prakticky nic společného, Apogee se rozhodla vytvořit pokračování. To se nakonec nejmenovalo Wolfenstein 3D: Part II, ale Rise of the Triad: Dark War.

Rozdíly mezi oběma tituly jsou markantní. Zatímco Doom se držel původního konceptu 2D map s trojrozměrnou simulací prostředí, Apogee vsadilo na stejný systém zobrazení zdí jako u Wolfensteina (tedy kostky, v tomto případě spíše krychle), ale zato dovedlo trojrozměrnost do konce. Takže zatímco byl Doom po grafické stránce bezpochyby líbivější, poskytoval ROTT větší možnosti, co se pohybu a hratelnosti týkalo.

Po dlouhou dobu se zdálo, že Doom v nevyřčené válce zvítězil na všech frontách. Až později se ukázalo, že výsledek byl spíše 1:1. Dnes si totiž nedovedeme představit úspěšný akční titul, který by v sobě nespojoval flexibilitu prostředí s volným pohybem po všech třech osách. Zaplať pámbů, že to již dnešní technologie umožňují.

Přejděme ale od výletu do historie k popisu ROTT. Příběh by se vám mohl zdát ohraný a neoriginální, ale je zapotřebí se na něj dívat očima hráče z roku 1995, kdy nikdo neslyšel o No One Lives Forever nebo Half-Lifu. Tak tedy, jste členy elitní vojenské skupiny HUNT (High-risk United Nations Taskforce), která dostala za úkol zastavit šíleného vůdce nebezpečného kultu, který ohrožuje životy milionů lidí. Vydali jste se na průzkum na jistý vzdálený a osamělý ostrov, a v tom, z ničeho nic, jste obklopeni nepřátelskými vojáky, kteří na vás okamžitě spustí tvrdou palbu. Vaše jediná naděje na útěk - loďka zakotvená u břehu - vyletí do povětří, výbuchem roztržena vejpůl. Nezbývá vám tedy nic jiného, než se pustit do boje a zničit všechny, kdo vám jdou po krku. A zajímalo by vás, kdo vlastně přesně jste? Jste steriody nadupaný svalovec, krásná dívčina, či prošedivělý veterán mnoha akcí? To již závisí zcela na vás. Na výběr máte celkem z pěti postav, za které můžete hrát. Ne, že by se od sebe lišily vlastnostmi nebo třeba způsobem boje, ale i tak potěší, že nechali tvůrci výběr na nás samotných.

Na svou dobu disponoval Rise of the Triad nebývale pestrým arzenálem zbraní. Celkem jich najdete třináct, z nichž některé jsou dokonce magické. Začínáte s pouhou pistolí, ale brzy se dostanete k samopalu a dalším, například bazuce, teplem naváděným raketám či zápalným střelám. Vlastně až na ony první dvě zmíněné se jedná vždy o zbraně těžkého kalibru, ze kterých stačí jeden dobře mířený výstřel a nepřátelé se mění v hromádku ohořelých kostí či jakousi podivnou červenou kaši. Proto vám tvůrci povolují mít kromě zmíněné pistole a samopalu u sebe jen jednu jedinou zbraň navíc, protože jinak byste se změnili v neporazitelné vraždící monstrum. Protivníci by neměli ani tu nejmenší šanci a už by to nebyla taková zábava.

Za zmínku rozhodně stojí AI vašich protivníků. Samozřejmě, že se neukrývají za stoly, neplíží se, neplánují léčky, ale jdou vždy tou nejkratší cestou k vám. To však byl ve své době zcela přijatelný standard. Zajímavé však je, že například dělají mrtvé a ve chvíli, kdy se přiblížíte, vyskočí a začnou po vás střílet hlava nehlava. Někteří z nich také provádějí úniky do stran, kotouly a další mírně akrobatické prvky, které vám ztěžují jejich likvidaci. Něco takového v Doomu nenajdete, ať se budete snažit sebevíce. Jako třešničku na vrcholek dortu ještě přidejme informaci, že postavy nepřátel jsou vytvořeny podle skutečných předloh, které obstarali pracovníci společnosti Apogee osobně.

Mnohé hráče také dodnes fascinuje interaktivita prostředí, která v čase svého vzniku neměla obdoby. Téměř všechny objekty může rozstřílet, ať už se jedná o misky s hořícím olejem, lampy, stolky, květináče či další. Vrcholem propracovanosti byla na svou dobu také skutečnost, že po výstřelech zůstávaly ve zdi díry. Stačila tedy jen troška šikovnosti a mohli jste si tímto způsobem "nakreslit" na stěnu třeba svůj podpis.

Rise of the Triad byla také jednou z prvních her, které měly nastavitelnou míru zobrazovaného násilí. Zatímco u stupně nejmenšího neukápla na obrazovce ani kapka krve, při maximálním nastavení jste se občas nestačili divit. Po dobře mířené střele z bazuky se zasažený protivník rozletěl na stovky kousků, které se rozpleskly o zeď, a směrem na kameru (tedy na vás) letělo zakrvácené oko s kousky svalů a nervů. Ugh, pro nezletilce opravdu nevhodné.

Abychom se však příliš nerozpovídávali, shrňme si hezky zbytek toho, co na vás v ROTT čekalo. Bylo to patnáct druhů pastí, z nichž některé byly opravdu hezky rafinované. Také jste se mohli setkat s množstvím různých power-upů od plynové masky a brnění až po létání a speciální "god mode" a "dog mode". Málokdo také ví, že ony jump-pady, které proslavil až Quake, mají základy již v ROTT. A to nemluvíme o multiplayeru, který ve spojení s ničivostí zbraní dostal zcela nové rozměry.

A tímto způsobem bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Rise of the Triad je totiž bezesporu velice kvalitní hrou, která měla jen tu smůlu, že grafickým zpracováním zaostala za Doomem, jenž jinak mnohými prvky a funkcemi nesahal titulu společnosti Apogee ani po paty. Kdo ví, jak by dnešní 3D akce vypadaly, kdyby se vše odehrávalo jen trošku jinak. Asi bychom dnes nehráli doomovky, ale rottovky. A ty by byly bezpochyby ještě zábavnější :o).

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9664
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
C2Doom (ID Software) – port pro spouštění wadů pro Doom a Doom 2

Obrázek Obrázek

Tato hra byla vyrobena v roce 1993 (Doom II o rok déle) firmou ID Software.Tato hra byla ve své době hardwarově velice náročná (Na PC 386DX/40Mhz s 8MB Ram jste ji musely hru s minimálním rozlišením a v polovičním obraze). Tato hra umožňovala shlédnout najednou 256 barev při rozlišení 320 * 240.Grafický engine, který byl použit v této hře se podařilo napodobit jiným výrobcům až o dva roky později.
Tato hra byla revoluční ve všech směrech, poprvé až v této hře jste se mohly jste se mohli procházet například ve vypouklých místnostech a všelijak tvarově zajímavých místech, mohli jste padat s převisů a s oken, mohli jste spadnout do lávy či radiace, mohli jste se procházet na volných prostranstvích, mohli jste chodit do schodů a vozit ve výtazích zkrátka všude.Poprvé jste měli na zabíjení tolik potvor (a sudů )Měli jste tak bohatý a různorodý arzenál zbraní. Na za začátku jste měli pouze pistoli a své ruce, dále jste mohli najít brokovnici(v Doom II i „dvojhlavňovku“), rotační kulomet, raketomet, plazmomet, a všeničící BFG 9000s a místo pěstí motorovou pilu.Dále jste mohli najít například batoh který umožňoval pobrat dvojnásobné množství munice, extra life což je koule, která vám přidá 100% energie, brnění, lékárničky,oblek proti radiaci, brýle do tmy, zuřivost což znamená že se vaše pěsti na chvíli stanou extra ůčinými, dočasnou nesmrtelnost, neviditelnost.
Celý příběh se odehrává na Marsovském měsíci Phobos, kde satanistické potvory ovládly celou vesmírnou stanici. Na toto místo bylo vysláno několik posádek, které zmizely a Vy se je snažíte najít a máte za úkol všechny potvory zničit což znamená vyhodit celou základnu do vzduchu.
Doom poprvé přinesl na svět význam deadmatch, což je hra více hráčů po síti, či po internetu.
Doom byl plně editovatelný, což mělo na následek, že na internetu byla spousta nových Wadů a některé neměly s původním Doomem nic společného, všude se upravovala grafika, zbraně, nepřátelé, zvuky, mapy, prostředí…Nejznámější (Doomy) jsou:Alien Doom, česká verze Dooma – Porndoom, Legacy Doom kde jste si mohly zahrát Dooma v rozlišení až 1024*768 , ale i v novém kabátě s podporou 3Dfx, kde hra získala úplně jinou podobu.Doom se stal takovou peckou, že ještě v internetové žebříku hratelnosti her v roce 1997 (Prosinec) umístil na druhém místě.Na internetu se každoročně pořádá soutěž, které se zúčastňuje neuvěřitelné množství hráčů. V této soutěži máte za úkol dohrát Dooma se zvolenou obtížností. V této soutěži můžete získat titul MASTER pokud odehrajete celého Dooma na obtížnost ULTRA VIOLENCE, a také titul SCHWARCHINEGER pokud odehrajete celého Dooma pouze s pistolí, motorovou pilou a pěstmi, bez možnosti ukládání hry na obtížnost NIGHTMARE! Celá hra má celkem 3 epizody a každá epizoda má 9 kol a pokud vlastníte hru The Ultimate Doom máte o jednu epizodu navíc. Tato hra se stala zajímavou i pro jiné konzole, proto Dooma můžeme vidět např. na Playstation, N64, Gema Boy Advance, Sega Master, ale i dokonce na Atari Jaguar.Toto je důkaz, že Doom je skvělá hra a pokud jste nikdy nehrály tuto klasiku nevíte co to je hra!

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9603
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Duke Nukem 3D (3D Realms) - port Zroj http://www.486games.net

Obrázek Obrázek

Jedna z nejslavnějších stříleček minulého tisíciletí. Ne však tak originální, protože již hodně napodobuje kultovní střílečku Doom, která se objevila o několik let před Dukem. Z původní plošinovky se hra postupně vyvíjela a dospěla do tohoto zpracování 3D střílečky, kde se staráte o kosení různých vetřelců, počínaje prasaty z brokovnicemi až po hlavní nestvůry na konci každé ze tří epizod. Každá epizoda se odehrává v jiném prostředí a začínají ve vesmírné základně, městské čtvrti a v čínské čtvrti. Později se v jejich průběhu dostanete do ponorky, satanistických chrámů plných oběšenců atd. Při putování také rozšíříte arsenál, ve kterém nechybí zmenšovací a zmrazovací zbraň a jako nezbytné poslání je tu sbírání karet na otevírání dveří. Svoje příznivce si Duke získal také vtipnými drobnostmi jako, že si můžete ulevit na WC nebo podplácet prostitutky. Doporučuji fanouškům starých dobrých stříleček jako Wolfenstein 3D nebo Doom nebo na lehké odreagovávání.

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9608
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Shadow Warrior (3D Realms) - port Zroj : bonusweb.idnes.cz

Obrázek Obrázek

Hra Duke Nukem 3D, o níž jsme si už v Klasice pověděli, ve své době, v roce 1996, způsobila malou revoluci na poli 3D stříleček. Přestože nevypadala tak dobře jako Quake, který vyšel o pár měsíců dříve, stala se obrovským hitem, protože hratelnost je prostě to nejdůležitější a hra Duke Nukem 3D jí přímo překypuje. Těžko říci, kdo vyhrál nepřímý souboj mezi společnostmi 3D Realms (Duke) a id Software (Quake). Jisté je, že válka, byť už zdaleka ne tak velká, za rok a pár měsíců opět začala.

Společnost 3D Realms vsadila na stejný engine a přenesla Duka do Japonska, dala mu nové jméno i vizáž a ponechala všudypřítomné vtípky, hratelnost a skvělý multiplayer. Hra Shadow Warrior vypadá ve srovnání s Quakem 2, jenž zamířil do obchodů o pár měsíců později, opravdu strašně. Malé rozlišení, zastaralý engine. Čert vem ale technické zpracování, důležitá je zábava. A té Shadow Warrior nabízí přehršle.

Příběh, až na pár výjimek typu Half-Life, nemají 3D střílečky příliš propracovaný. Shadow Warrior se od tohoto trendu nijak neodlišuje, takže příběhofilové moc nadšeni nebudou. O co kráčí? Jste Lo Wang, ninja, stínový bojovník. Nejlepší z nejlepších. Pracujete pro jednu společnost v Japonsku, která má ovšem temné plány k ovládnutí všech i všeho, a to pomocí roztodivných temných kreatur pocházejících neznámo odkud. Lo Wang to odhalí a jako správný drsňák se vydá přijít všemu na kloub. A to v osmnácti levelech postavených na enginu, kterým se svého času chlubila hra Duke Nukem 3D.

První, co vás na Shadow Warrioru upoutá, je zajímavé japonské prostředí a hlavně veselá atmosféra. Sice budete kuchat, půlit a vraždit, avšak vše s úsměvem na rtech a ve srandovní formě. Shadow Warrior je natolik přehnaně brutální, že se budete všemu neustále řehnit. O totéž se pokoušela i hra Blood postavená na stejném enginu. Povedlo se, ale ne tak dobře jako hře Shadow Warrior. Z nepřátel tečou gejzíry krve, rozprskávají se a ostřím katany se také půlí. Vše je bráno ze značnou dávkou nadsázky, což díky charakteristické grafice má svůj účinek. Kdyby hra Shadow Warrior běhala na enginu Quake 2, výsledný efekt by se velmi odlišoval od původního záměru a násilí, vraždění či střílení by spíše působilo nechutným dojmem. Hra Shadow Warrior je prostě skrz na skrz legrační. Na druhou stranu je potřeba říci, že veskrze nepřináší vůbec nic nového, žádnou inovaci třeba v ovládání či ve struktuře samotné hry. Ano, hra Shadow Warrior nijak neovlivnila další 3D střílečky, ale do hráčských srdcí se nesmazatelně zapsala svou hratelností.

Shadow Warrior na první letmý pohled překvapí poměrně vysokou obtížností. Hledání skrytých místností, klíčů a přesila nepřátel – to je klasické schéma 3D stříleček z dob minulých, nicméně Shadow Warrior až na pár výjimek neobsahuje zbytečně frustrující momenty, jež by vás totálně odradily. Právě naopak – touha překonat tuny nepřátel nebo nalézt správnou cestu, jak se dostat dál, vás neustále bude hnát vpřed. Oněch osmnáct úrovní není nikterak obrovský počet, ovšem díky jejich malému počtu je každý level originální a nápaditý. I přes značnou zastaralost enginu z něj autoři vymačkali co nejvíce a vytvořili geniálně propracované dílko. Oproti ostatním 3D střílečkám se valná většina hry odehrává v exteriérech, pod širým nebem. Jeden z důvodů, proč tomu tak je, jsou dopravní prostředky. Řídit budete opravdu nejrůznější techniku – buldozer, tank, dokonce se svezete i ve člunu. Navíc jsou někdy ony dopravní prostředky vybaveny všelijakými zbraněmi, takže bude nahánět své nepřátelé třeba obrovským dělem z tanku. Díky tomu dostávají některé levely a multiplayer, kde se vlastnictví například tanku rovná jisté smrti pro ostatní, nový rozměr a šmrnc.

Alfou a omegou každé 3D střílečky jsou zbraně. Shadow Warrior v tomto ohledu nepřináší nic nového, spíše jen kopíruje staré, ale díky japonské atmosféře má arzenál hlavního hrdiny patřičný říz. Z těch zajímavějších bychom mohli jmenovat třeba katanu. Každý správný ninja s ní umí zacházet a Lo Wang se s katanou ohání zatraceně dobře. Budete krájet, řezat a kuchat. To vše ne v nechutné či nevkusné formě, zato ve vtipném kabátku. Totiž právě s katanou si užijete nejvíce srandy. Potom tady jsou hvězdice, jež se zapichují do zdí. Klidně si je můžete vzít zpátky a vesele házet dál. Některé zbraně dokonce mohou střílet i ve třech módech. Např. raketomet pálí normální či řízené rakety a také atomovku, kterou ovšem naleznete zřídkakdy. Poslední zbraní, o níž padne zmínka, je hlava jakéhosi zeleného démona. Obvykle ji dostane právě od tohoto démona, který svou hlavu ovšem nevydá jen tak dobrovolně. Nebudeme chodit kolem horké kaše, musíte ho prostě zabít. Kebule pálí nejrůznější ohnivé koule a další podobné skopičinky. Arzenál Lo Wanga je jak vidno pestrý. A co nepřátelé?

Ti jsou vskutku vychytralí; na rozdíl od Duka také trochu uvažují a leckdy vás překvapí něčím, co byste od obyčejných potvor nečekali. Nastražují pasti, čekají v záloze, navíc ti alespoň trochu podobní člověku dokáží dělat totéž, co hlavní hrdina – skákat, krčit se, šplhat, a dokonce používat několikero různých druhů zbraní. Když už v ničem jiném, tak alespoň v tomhle přinesla hra Shadow Warrior něco nového. Samotná sestava nepřátel se skládá z nejrůznějších ninjů, nějakých těch duchů, oblud, sebevrahů nesoucích krabici s nápisem TNT v ruce a plno dalších roztodivných tvorů. A co by to bylo za Japonsko bez bojovníků sumo? Ano, potkáte i je. Oproti těm reálným, docela mírumilovným, jsou zcela agresivní a poněkud přerostlí. Bitka s nimi dopadá všelijak, většinou však v jejich prospěch.

I když Shadow Warrior vydá dosti divně, grafika má takové těžko popsatelné kouzlo, jež vás u hry udrží pěkně dlouho. Opravdu je těžké popsat ono tajemné cosi; kdo zažil Duka a Shadow Warrior na vlastní kůži, chápe, o čem se tady mluví. Ať už Quake 2 vypadá sebevíce skvěle, člověk ke spuštění a rozumnému hraní potřeboval patřičné hardwarové vybavení. Zato hra Shadow Warrior běhala prakticky na všem, takže každý si přišel na své, a stejně jako Duke, tak se i Shadow Warrior rozšířil mezi široké lidové vrstvy.

To nejlepší se nechává na závěr. A oním největším lákadlem hry Shadow Warrior je kromě hratelnosti multiplayer. Stejně jako u grafiky, tak i v tomto případě se člověku nepoznamenanému touto hrou těžko vysvětlí, proč je její multiplayer tak skvělý. Asi by bylo nejvhodnější přirovnat multiplayer tomu dukovskému, o jehož kvalitách netřeba dlouho diskutovat. Hra Shadow Warrior nezapře své předky i kořeny a právě v multiplayeru dokonale navázala na Duka. Stará známá kooperativa zabere pěkně dlouho a hádky o to, kdo zastřelí kterou potvoru ke hře Shadow Warrior neodmyslitelně patří. A co teprve deathmatch… Ten se opravdu povedl a souboje s katanami patří k tomu nejzábavnějšímu, co lze v 3D střílečkách zažít. Ostatně autoři koncipovali zbraně tak, aby každičká našla v multiplayeru své využití. Například se dá perfektně udělat malá past. Nastražíte miny, vlákáte k nim kamaráda (-y) a ve vhodný okamžik vypálíte z granátometu. A je vymalováno.

Na závěr pro vás mám dva zajímavé odkazy, jak už ostatně pomalu bývá v Klasice na BonusWebu zvykem. Tady se na vás vyvalí oficiální stránka, kde naleznete popisy zbraní, nepřátel a plno nejrůznějších odkazů. A na stránce této zase nějaké ty mapy ke stažení. Na závěr by to chtělo nějaké shrnutí, že? Prostě a stručně - jak už bylo řečeno v úvodu, Shadow Warrior vůbec není revoluční či nějak inovativní 3D střílečka. Avšak nabízí plno zábavy, což někdy znamená daleko více než revoluční nápady.

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9609
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Quake (ID Software) – port Zdroj : /bonusweb.idnes.cz

Obrázek Obrázek

Jednu z komerčně nejúspěšnějších sérií 3D akčních her s pohledem z vlastních očí (FPS) - Quake - vám asi není zapotřebí představovat. Všichni si dobře vzpomínáme na sci-fi laděný druhý díl i na multiplayerové šílenství v Q3A. Pamatujeme si ale ještě dobře na titul, který celou sérii odstartoval? Pokud ne, tak si můžeme dnes paměť řádně osvěžit, protože následující článek bude hře Quake věnován.
Ještě dnes, tedy celých pět let od uvedení na trh, má původní Quake pro hráče svoje kouzlo. Nemá sice extrémně kvalitní zápletku, chybí mu ona propracovanost multiplayeru, na jakou v současné době sází tolik titulů, dokonce ani inteligencí nepřátel či vizuálními efekty vás dnes již nijak nepřekvapí. Přesto se jedná o legendu, která nedala dlouhé noci spát nejen nám, hráčům, ale i vývojářům z konkurenčních společností. Pracovníci idSoftware totiž dokázali své hře vdechnout takovou dávku temné atmosféry, že ostatní mohli jen tiše závidět. Řekněme si tedy o Quakovi něco víc.
Jak již to bylo před nějakým tím rokem zvykem, u akčních her stál samotný příběh jen jaksi stranou a nikdo se o něj nezajímal. Zde se idSoftware pokusil udělat menší výjimku a alespoň trošku nás vtáhnout nejen do akce samotné, ale také do děje. Stručně si jej tedy shrňme. Na zemi vládne chaos a zděšení - objevují se temné vraždící stvůry a armády krvelačných žoldáků, jež zabíjí každého a bez rozmyslu. Je zapotřebí, aby s tím někdo něco udělal, a asi nikoho nepřekvapí, že to jste právě vy, kdo je onen „někdo“. Vydáváte se tedy teleportem na místo hlášení největších nepokojů. Však co to? Co se nejdříve zdálo být rutinní záležitostí, zavání teď peklem, černou magií a bůhví čím ještě. Poté, co projdete sérií portálů a zabijete první stovku nepřátel, si uvědomíte něco hrozného. Za tím vším stojí Shub-Niggurath, Matka Temnot, nejděsivější stvoření, které kdy spatřilo světlo světa - ať již tohoto, nebo jakéhokoliv jiného. Ta pojala úmysl zničit na Zemi vše živé, k čemuž potřebuje čtyři magické runy. Musíte je najít a s pomocí jejich síly Shub-Niggurath zničit. To je vaše jediná šance, jak vrátit světu naději na přežití.
Rozdělení do čtyř epizod je v Quakovi provedeno nadmíru originálním způsobem. Místo abyste si vybírali v nějakém menu, objevíte se před třemi teleporty, z nichž každý představuje jednu obtížnost hry. Jakmile projdete jedním z nich, objevíte s v místnosti, z níž vedou čtyři východy - každý z nich směřuje do jedné epizody. Než se ale vrhnete do víru boje proti stvůrám temných mocností, musíte se probojovat přes úvodní úroveň, ve které jsou ještě normální vojáci - pozemští přisluhovači Shub-Niggurath. Až poté se ocitnete v nějakém temném hradu, katakombách či jiném nepříliš veselém místě. A ve chvíli, kdy budete mít zdárně zakončené všechny čtyři epizody a v kapse vás bude pálit čtvero run (Země, Černé magie, Pekelné magie a Starší magie), budete se moci vydat do boje se strašlivou stvůrou z oné zvrácené dimenze...
Jak tedy asi tušíte (nebo, pokud jste Quaka hráli, sami víte), největší devizou této hry je její báječná atmosféra. Někomu sice možná učaroval po této stránce Doom nebo nějaký jiný titul, ale nelze jakkoliv zastřít, že Quake si zachovává vysokou míru atmosféry od začátku až do konce. Mise se postupem času nestávají jednotvárnými, což se např. o Doomu II rozhodně říci nedalo. Jistý podíl na tom bezpochyby má fakt, že kromě rychlé ruky na myši a dobrého postřehu také musíte občas prokázat jistý stupeň obratnosti, protože kromě řady nepřátel na vás číhá velké množství nástrah, pastí a pastiček, které vás dokáží pěkně vyvést z míry. Temná nálada je ještě umocněna drobnými detaily, kterých si sice na první pohled nemusíte všimnout, ale jakmile tak uděláte, budete toho docela litovat. Co se mě týče, ještě dnes nerad vzpomínám na ony svíjející se mrtvoly ukřižované vysoko na zdi... Fuj.
Veškerou svou konkurenci předběhl Quake také úrovní svého grafického ztvárnění. Jeho engine byl na svou dobu revoluční jak po stránce technické, tak i vizualizační. Neoplýval sice velkým počtem efektů, ale dokázal si poradit se zpracováním údajů ve 3D, aniž by za to byl nucen zaplatit onu krvavou daň v podobě „krychloidní grafiky“, které jsme byli svědky např. u Rise of the Triad. Spíše naopak, množství polygonů, které dokázal zobrazit během jednoho okamžiku, bylo na tu dobu nevídané. Výsledek byl prostý - nikde jsme dosud nemohli spatřit tak detailně propracované prostředí, tak výborně rozanimované nepřátele či, lidé se slabšími žaludky mi snad prominou, tak krásně rozprsknuvší se mrtvoly.
A propos, když už jsme u těch mrtvol, nelze se nezmínit o nepřátelích jako takových. I oni totiž mají svou zásluhu na tak poutavé atmosféře. Jejich umělá inteligence je sice na ubohé úrovni, ale jinak jim toho nelze moc vytknout. Každý typ je naprosto jiný, používá jiný typ útoku, má jiné slabiny a platí na něj jiná taktika. Setkáte se tedy s běžnými vojáky (v úvodních úrovních), rytíři, děsuplnými hrbáči s motorovou pilou, duchy, neustále se oživujícími zombiemi a stvůrami, které byste opravdu nechtěli potkat v noci v lese (a upřímně řečeno, ani ve dne na rušné ulici). Pochopitelně, že proti nim nestojíte s prázdnýma rukama. Kromě dvou brokovnic máte ještě elektrickou pušku, nailgun a supernailgun, klasický raketomet i mnohými lidmi oblíbený granátomet, v nejhorším případě pak ke slovu přijde vaše zkrvavená požárnická sekera.
Poněkud zamrzí skutečnost, že tvůrci ani do Quaka, stejně jako do Doomu, nezačlenili inventář. V té době se přitom nejednalo o žádnou novinku - Heretic jej měl již o dva roky dříve. Tvůrci se zřejmě domnívali, že se obejdou bez něj. Je pravda, že sem ale na rozdílu od Doomu alespoň začlenili několik různých power-upů - pentagram ochrany, prsten neviditelnosti a hlavně nezapomenutelný QuadDamage. Co si budeme povídat, bez něj by Quake nebyl tou hrou, kterou jsme se naučili znát a milovat.

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9604
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Quake II (ID Softeare) – port

Obrázek Obrázek
Zatím co první Quake byl založen na poměrně malých „mapách“ a uzavřených herních úrovních. Quake II využíval velmi rozsáhlých interiérů a exteriérů. Navíc bylo často nutné procházet i mezi několika úrovněmi v rámci jednoho úkolu. V praxi to znamenalo, že po „vyčištění“ daného sektoru a nalezení potřebných rekvizit (klíče, datové CD, elektrický generátor apod.) se hráč musel vydat do další úrovně, kde tyto předměty mohl užít a poté se vrátit zpět do výchozí úrovně, kde bylo možné pokračovat. Velmi často tak mohl hráč i celou věčnost bloudit rozlehlými komplexy budov aniž by potkal živého nepřítele nebo dokonce projít i několik úrovní než našel potřebné místo pro použití artefaktu. Atmosféru hry dotvářely nejrůznější efekty, jako například rotující drtiče rudy, manipulační stroje, šílení zajatci nebo laserové paprsky hlídající vstupy do místností a spojovací chodby.
V druhém dílu bylo použito i úvodních filmů, které měly za úkol „dostat“ hráče do správné nálady. Hra byla určená především pro jednoho hráče, který hrál na svém počítači bez připojení do sítě. Přesto bylo možné uspořádat i síťový zápas.

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9606
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Quake III (ID Software) – port

Obrázek Obrázek
Ač se to zdá neuvěřitelné, tak i tahle hra běhá na mobilech..Ale na Alcatelu to nerozběháte ..
Tato hra je hlavně určená pro multiplayer, ale naleznete tam i položku Singleplayer..
Ve hře máte na výběr z 32 map a můžete si vybrat za jakou postavu chcete hrát..Máte na výběr třeba z Dooma, Sarge (postava z Wolfa), Bikera a z velké spousty různých kreatur..Ve hře máte spusty vražebných zbraní a powerupů..
A co víc napsat??Už nevim ..Hra je bez příběhu a v perfektní grafice, ale jako mobilní hra se to moc nehodí… :?

Diskuze a instalace ke hře zde : viewtopic.php?f=26&t=9602
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit : Linky upraveny
Naposledy upravil Xnovic dne pát bře 27, 2009 11:24 pm, celkově upraveno 6
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Telefon : ASUS P750 (Windows Mobile 6.1 Professional)
Uživatelský avatar
Xnovic
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 641
Registrován: pon dub 02, 2007 4:16 pm
Bydliště: Plzeň (Beer city)
Model telefonu: ASUS P750

Re: Rozcestník : ID Software games

Příspěvekod Dr. Nebolí to v pon bře 23, 2009 11:05 am

Parádní práce :wink: Nastaven status důležité...
R.I.P. Symbian (1998-2012)

R.I.P. BB10 (2013-2016)

Děkujeme všem, poslední ať zhasne. Až bude na trhu opět kvalitní mobilní OS, vzbuďte mě. A až se ho někdo bude zase soustavně snažit zabít, zastavte ho dřív, než to dodělá!
Uživatelský avatar
Dr. Nebolí to
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 4452
Registrován: úte dub 10, 2007 5:28 pm
Bydliště: Pardubice
Model telefonu: BB KeyOne, BB Q5, Nokia E71


Zpět na Portované a emulované hry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron